Wiele kobiet zastanawia się, czy nosić biżuterie do pracy, a jeśli tak to jaką. W tym artykule dowiesz się jaka biżuteria do pracy będzie najlepszym rozwiązaniem oraz na co zwrócić uwagę przy jej wyborze i noszeniu, aby wyglądać profesjonalnie i jednocześnie kobieco.
Jaka biżuteria do pracy – podstawowe zasady
W celu zrozumienia jaką biżuterię do pracy wybrać na samym początku warto jest znać podstawowe zasady w dobieraniu biżuterii.
1. Zawsze postępuj według zasad wyznaczonych przez pracodawcę
Wiele korporacji, a nawet mniejszych firm określa dress code pracowników. Na samym początku przed dobraniem odpowiedniej biżuterii do pracy powinnaś poznać tę zasady i je stosować. Lepiej unikać niepotrzebnych wezwań na spotkanie z działu HR i nie narażać się na nieprzychylne spojrzenia współpracowników. Szczególnie jeśli dopiero zaczynasz pracę w danej firmie.
2. Postaw na jakość, a nie na ilość
Nie należy również przesadzać z ilością biżuterii. Ta zasada panuje w jej używaniu praktycznie w każdym kontekście jednak w pracy zawodowej jeszcze bardziej. ważniejsze jest to, aby skupić się na jakości i jedynie podkreślać swoją kreację odpowiednimi dodatkami. Dodatkowo lepiej jest postawić na jakość i detale niż na ilość. Jeden ładny pierścionek będzie o wiele lepszy niż 3-4 jednocześnie.
3. Zadbaj o dyskrecje i bezszelestność
Kolejną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę jest to, aby nie rozpraszać współpracowników i klientów. Często jest tak, że biżuteria wydaje przy poruszeniu dźwięki. Jest to naturalna rzecz przy niektórych kompletach i dla Ciebie nie będzie miało to większego znaczenia jeśli nosisz ją na co dzień.
Jednak dla współpracowników może to być tortura. W ten sposób będziesz ich tylko rozpraszać, przy każdym poruszeniu nadgarstkiem, czy inną częścią ciała i zamiast wywoływać podziw swoim stylem, będziesz wywoływać irytację. Dlatego też zadbaj o to, aby biżuteria do pracy nie wydawała niepotrzebnych dźwięków.
4. Zadbaj o to, aby biżuteria była wygodna i praktyczna
Długie kolczyki może i świetnie wyglądają, ale jeśli będą niewygodne lub też niepraktyczne podczas odbierania telefonów to zwyczajnie będą Ci utrudniać życie. Dlatego też przy wyborze biżuterii do pracy nie patrz jedynie na wygląd kreacji, ale również na kwestie praktyczne takie jak chociażby odbieranie telefonów.
5. Nie prowokuj wyzywającą biżuterią
Seksapil jest ważny i mile widziany, ale poza pracą. W biurze nie powinnaś jednoznacznie podkreślać biustu. Tak samo jak nie założyłabyś bardzo krótkiej miniówki na spotkanie biznesowe, tak i również należy zadbać o to, aby biżuteria nie była wyzywająca i prowokująca – jeśli nie jest to Twoim celem 😉
6. Postaw na elegancję i klasykę
Najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o biżuterię w pracy jest to, aby postawić po prostu na elegancki i profesjonalny styl, a także na klasykę. Taka elegancja wzbudzi do Ciebie samoistnie większy szacunek i pozytywnie wpłynie na styl.
7. Postaw na jeden najważniejszy element biżuterii
Gdy dobierasz biżuterię do swojej kreacji postaw na jeden najważniejszy element. Oznacza to, że raczej nie warto zakładać efektownego pierścionka, grubej bransoletki i długiego naszyjnika z kamieniem, ponieważ cały efekt się rozmyje. Lepiej jest wybrać jeden z tych elementów i następnie podkreślić go mniej widocznymi, pasującymi elementami.
Wyjątkiem w tym przypadku są całe komplety biżuterii. Wtedy można założyć każdy z elementów kompletu, ponieważ idealnie do siebie pasują.
Jaki kolczyki do pracy?
Jeśli chodzi o kolczyki zazwyczaj lepiej jest zrezygnować z długich kolczyków i postawić na zwykłe wpinki lub też te znacznie krótsze. Pierwszą rzeczą jest to, że dłuższe kolczyki mogą być niepraktyczne, dodatkowo często wydają różnorakie szelesty. Ponad to ich niektóre rodzaje są mało dyskretne i mogą rozpraszać i wyglądać po prostu nieprofesjonalnie.
Bardzo ważne jest również to, aby dopasować kolczyki do fryzury, którą nosisz.
Jaki naszyjnik do pracy?
Naszyjnik powinien być dopasowany do wielkości dekoltu w sukienkach biznesowych i koszulach. Nie powinien za bardzo za niego zachodzić, a także być tej samej długości co wcięcie.
Lepiej jest również zrezygnować z dłuższych naszyjników, ponieważ mogą okazać się bardzo niepraktyczne. Wyobraź sobie, że za każdym razem, gdy będziesz siadać przy biurku będziesz musiała go odpowiednio układać, a dodatkowo na spotkaniach biznesowych może w brzydki sposób owijać się wokół ciała, podczas, gdy ty będziesz skupiona na prezentacji. Lepiej jest oszczędzić sobie tego problemu i wybrać krótszy naszyjnik.
Może Cię zainteresować: Jakie są rodzaje naszyjników?
Jaka bransoletka do pracy?
Bransoletki są świetne i w pracy również bardzo dobrze się sprawdzą. Należy jednak uważać na zbyt grube i nie pasujące do biznesowej kreacji bransoletki. Lepiej również unikać bransoletek z dużymi kamieniami i masą zwisających (i jednocześnie szeleszczących) elementów. Należy się również zastanowić, czy lepszym wyborem od bransoletki nie będzie stylowy zegarek jeśli pasuje on do biznesowego outfitu.
Jakie pierścionki do pracy?
Jeśli chodzi o pierścionki lepiej jest unikać takich z dużymi kolorowymi kamieniami. Lepiej jest postawić na prostotę, styl i minimalizm. Dlatego też jeden lub maksymalnie dwa w miarę cienkie pierścionki będą odpowiednim wyborem. Należy również za wszelką cenę unikać ogromnych pierścieni, ponieważ sprawiają one, że jesteś mniej profesjonalnie postrzegana.
Złota, czy srebrna biżuteria do pracy?
To, czy wybrać złotą, czy srebrną biżuterię do pracy to kwestia bardzo indywidualna, jednak większość ekspertów mówi, że najlepszym wyborem jest srebrna biżuteria. Warto jest więc ich posłuchać, ale jeśli do Twojej skóry i kreacji lepiej będzie pasować złota biżuteria to o wiele lepiej będzie wybrać właśnie ją.
Może Cię zainteresować: Jaka powinna być biżuteria na rozmowę kwalifikacyjną?